//super awesome !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! welcome to my blog . gomawo :D


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Syeera Noona
Others:   


25 December 2010 :[



[ aku xde pic tok aku , tp muka tok aku , sbijik cm muka nenek nih , ]


hey , esok genap setaun tok da tinggalkan ktwg , sumpah ! , sediyhh kot ..
yelarr , sape x sediyh kan ..

mengimbau sejarah setahun lalu , 

22 December 2010 - aku tgh b'cuti kat kpg , then dipaksa balik taiping sorg-2 , mmg xla kan , puas aq menangis-2 ,oke fine , lpas tuh ade pacik jiran umah tok aku nih pelawa aq , dia nak antar aku balik coz dy otw nak g perlis , oke aq ikot , aku kne balik jugak mak cakap , bab esok aku nak amek result PMR , so aq balik la dlm keadaan bebai , masa balik tuh aku rasa bersalah sgt sbb aku lgsg xsalam gn mak aku , mandak , pacik lan or macik ida , aku just salam tokwan gn tok aku , aku sempat cium pipi dia [for the last time] ..aku naik van pacik tu , sambil aku tgok muka tok aku bwt kali terakhir , dia senyum kt aq , aq nangis ..a'ah aq nangis , punca ? , ntah la wehh ,,, mungkin tu petanda kot..


23 December 2010 - mak aku balik malam tuh , aku amek result PMR , alhamdulillah , wlaupun xsecemerlang org lain , sekurg-2 nya aku lulus , mak aku cakap ada ralik skit kt result tuh , pd aq dpt 3 A , sbnarnyer aku boleh dpt lg 3 , sbb mse TRIAL dlu , sbjek yg aku dpt A , aq xdapat masa PMR , it's so k mum , saya redhaa , 


24 December 2010 - aku mula rasa xsedap hati , something gonna be happen ? , aku b'jaga spnjg malam , xbole tido ,,, oke tape ..ingatkan da biasa ...then lebih kurg jam 10 malam cmtuh tgh aku dok melayan SHINEE HELLO BABY , maksu call , ckp tok da sakit tenat , aku gn mak aku da kalut da masa tuh , yelar , mne x nya ..takot jd pape , then , aku teringat rasa xsedap aty aku tadi , ya Allah ... rasa apa nih ? , then family dr kpg asyik call jer inform takot kalau jd pape , smpai la dekat pkul 4 cmtuh , call lagi ? , then cakap tok dh xde , aku lari masuk bilik , nangis, nangis dan nangis ... mak cakap , jgn nangis kesian kt tok ... , g amek wuduk , baca yaasin , aku pon xtawu nak watpe da mase tuh , ikot jer ckp mak aku , 

25 December 2010 - lepas aq baca yaasin , mak sruh kemas-2 baju , mayb nak balik kpg , tp nak naik apa ? , abah xde , abah mase tuh ade kat china , aku ckp , kita naik bas je la mak , tape kami xkesah , tp kesian la mak aku bab tgh sarat mngandungkan putri , then , mak aku cakap paksu aku , dtg amek jpg , kami da tggu lama da , smpai la pg cmtuh , then baru ktwg gerak , 

sampai-2 jer dah dekat tghari , org cakap x elok biar jenazah lama-2 , nty seksa si mati .. untung kami dtg xterlalu lewat , aku sempat tgok muka arwah tok yg baring d tgh-2 rumah d kelilingi org-2 kpg , mase tuh , tuhan jer tawu cmna aku rasa , sediyh xterkira , tp aq tahan , bab ayah aku cakap , aku kena kuat , oke , aku dgr cakap , then aku g tgok tok d mndikan , sayu jer hati aku nih , hancur , lpas dorg mandikan ktwg 1 family kne uruskan upacara mengkafankan jenazah , aku tgok dr mula ustazah tu bwt , sedih , aku xsggop , aku ngis teresak-2 , pun sama gn saudara mara yg lain , kalau la bole aku nak lari , nk peluk tok nk cakap , :: " tok bangun laaa , kakak da balik nih , " ... tp aku xboleh , aku xmampu nak b'gerak seinci pn masa tu ,, terpaku ~
aku nak sgt cium dahi tok masa tuh , tp mak xbg , bab mak tgok muka aku penuh dgn air mata , air mata kesedihan .. 

lpas smyg jenazah , dorg bawak g kubur , syg .. aku xdapat ikut , tp ..kat umah masa tuh , aku da ngis , alih-2 smpai tertidur , dlm tidur aku mimpi tok dtg , tok cakap ::: kakak abiskan ngaji na , bljar pndai-2 , jga solat , jaga mak , jgn bwt bnda-2 lagha ,,, ..mcm-2 tok cakap , [citer nih aq xciter kt spe pn] , it keep as my memories , malam seterusnya , aku terus bacakan yaasin utk arwah tok dgn maksu , tiap-2 malam kami baca .. sayu jer ..aku dpt rasa keadaan tuh .. , tuhan , saya redha , lg pun tok da lme sakit , da dkat 13 tahun dh , ... moga-2 tok tenang di sna ..


mak selalu cakap :::::::
- tok la slalu jaga hgpe , mse kita dok kpg dlu , 
- makan minum sume tok yg jaga , 
- tok xpenah beza-2 kan cucu-2 dia , 
- tok syg cucu-2 dia ,,
- kakak , intan .. doa byk-2 dkt tok na , tok slalu jge hgpe mase kecik-2 dlu , 
- jgn lupe dkt tok , slalu sdekahkan dkt arwah al-fatihah atau surah yaasin , 

sejak tuh , aku sedar .. aku da xde sape yg aku bole nak melawak-2 dah , dlu aku selalu melawak gn tok , tok selalu suruh urut kaki gn tgn dia , kalau aku balik kpg , aku mesti bwt , tok selalu lindung aku bila aku kne marah gn mak , sume tok bwt masa aku dok kpg ,,, tok , tok yg terbaik d dunia nih bg aku , tade nenek mana yg snggop jga cucu-2 nya yg ramai-2 , tp tok snggop , ade sesetgh nenk xsuka sgt cucu-2 dia balik kpg , tp tok sukaa , dy seronok... bila ktwg nak gerak balik mesti dia nangis , ya Allah , tgh-2 menaip nih aku teringat wajah tok bila ktwg nak blik , dia mngis ya Allah , 1 jer aku mnx .. aku nak tok tenang di sisi pencipta-NYA di sana , 

malam nih , aku niat nak baca yaasin utk dsedekahkan utk tok , kalau ada yg baca entry nih , sedekahkan al-fatihah utk tok saya oke , anggap jer permintaan iklaz dr saya , 

kalau tok dgr apa aku nak cakap nih , aku nak gtawu , aku sayang tok aku , ..