//super awesome !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! welcome to my blog . gomawo :D


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Syeera Noona
Others:   


Bila Perempuan bercinta dgn lelaki yg lebih muda :-

^_^























semua cerita tentang kami
semua hampir sempurna...
kami dah melengkap-kan part yg spatutnya...
kami xnak laaa terlampau over~


SALAHKAH BILA PEREMPUAN BERCINTA DENGAN LELAKI YG LEBIH MUDA . .??





Pasal lelaki berusia bercinta dengan perempuan yang jauh lebih muda tu memang dah selalu sangat kita dengar. Masyarakat kita yang dulunya suka-suka hati melabel lelaki-lelaki ni sebagai spesies buaya dan sugar daddy pun dah boleh berfikir secara terbuka dan terima perkara ni seadanya. Maknanya benda ni dah tak menjadi isu sekarang. Tapi cuba kalau perempuan bercinta dengan lelaki yang lebih muda? Kenapa perempuan berusia tak boleh dapat hak istimewa macam lelaki jugak? Penting sangat ke faktor usia dalam suatu relationship? Dalam entry kali ni ada beberapa perkara yang perlu kau orang pertimbangkan sebelum memandang negatif terhadap cinta 'terlarang' ni.
Pertama: Age is just a number.




Aku kasi satu situasi. Masa kau sekolah dulu, kau suka kat sorang abang senior form 5 . Cool gila. Tengah panas pun bergaya pakai sweater. Tapi bila kau naik form five, kau minat tengok lelaki umur 20 tahun pulak. Bila kau dah berumur 20 tahun, kau nak cari lelaki yang berumur 25 tahun. Dari pemerhatian kau, kau rasa lelaki betul-betul matang masa umur 25. Tapi bila kau dah berumur 25 tahun, kau nak cari lelaki yang berumur 30 tahun untuk dibuat suami. Persoalannya, apa dah jadi dengan kriteria lelaki-matang-pada-umur-25-tahun yang kau cakap sebelum ni ? Semua dah tak boleh pakai ke? Apa yang membuatkan lelaki berusia 30 tahun lebih matang dan lebih bagus dari lelaki berumur 25 tahun? Tak ada apa-apa. Kesimpulannya, umur tidak melambangkan kematangan dan kesempurnaan seseorang.
Kedua: Kalau kita tengok-tengok balik, kebanyakan perempuan yang terlibat dalam konflik ni adalah perempuan yang bekerjaya dan kaya-raya.
Mungkin perempuan bekerjaya ni terlalu gigih berusaha waktu dia muda-muda, sampai tak ada masa nak bercinta. Jadi, bila dah berjaya baru lah dia sibuk nak cari pasangan. By that time, kebanyakan lelaki yang sebaya dengan dia semua dah berkeluarga. Ha, takkan kau nak pergi kacau laki orang pulak kan? Jadi solutionnya adalah memilih lelaki yang lebih muda. Lelaki yang berminat pun tak semestinya hanya pandang pada harta-benda. Kalau agama pun tak melarang kau kahwin dengan perempuan lebih tua yang baik dan mempunyai status kewangan yang kukuh, apasal masyarakat pulak nak kepoh-kepoh? Memang ada yang akan persoalkan - Macam lah dah tak ada lelaki yang lebih tua dari dia untuk dibuat suami?
Cuba lah kau orang letakkan diri dekat tempat perempuan tu. Kau dah penat-penat berusaha, sampai masa untuk kau enjoy tiba-tiba kau kena duduk rumah pulak jaga husband baru kau yang tengah sakit. Aku tak rasa perempuan-perempuan bekerjaya macam ni desperate nak kahwin dengan lelaki yang lebih tua semata-mata sebab faktor umur ataupun sebab lelaki tu kaya. Kenapa nak susah-susah terperuk kat rumah kalau dia ada harta-benda sendiri dan boleh enjoy melancong sana-sini dengan husband yang lebih muda dan sehat walafiat?
Ketiga: Berdamping dengan seorang lelaki yang lebih muda dapat membuatkan seorang perempuan merasa dirinya lebih muda.
Bila kau dah kahwin dengan seorang lelaki selama well let say, 25 tahun. Adakah incik husband akan membawa kau orang pergi Genting main roller coaster sebagai hadiah anniversary yang ke-25 macam yang dia buat masa kau orang mula-mula kahwin dulu? Memang ada certain perempuan yang merasa bosan dengan cara husband melayan diorang macam diorang dah tua (padahal memang dah tua punnn). Sebab tu kadang-kadang terjadi kes isteri curang lah, bercerai lepas tu kahwin dengan lelaki lain lah. Yelah, sape la yang larat nak layan kau kalau tiap-tiap tahun bila anniversary asyik nak ajak main roller coaster kat genting je kan. Jadi, sebab tu lah ada perempuan memilih untuk bersama dengan lelaki yang lebih muda dan bertenaga. Sebagai lelaki, kau orang pun kenalah mengubah persepsi korang yang isteri kalau dah tua tak perlu dientertain dan tak boleh bersukaria, kena terperuk buat kerja rumah saja.
Keempat: Kalau tak ada angin, masakan pokok bergoyang.
Dalam hal ni, kau tak boleh salahkan 100% pada orang perempuan saja. Kalau lelaki tu tak melayan, takkan lah suatu relationship tu boleh menjadi? Sebenarnya mana-mana pihak pun tak salah. Bak kata ayat typical orang-orang tua, kalau dah jodoh, takkan lari kemana.
Kelima: Perempuan berusia lebih HOT dari perempuan yang sebaya dan lebih muda.

Kalau dah memang ada makcik 40 tahun yang lebih hot dari kau, in other words menjaga penampilan, pandai masak, faham keperluan dan kemahuan para lelaki, ha kau nak salahkan siapa lagi? Perempuan-perempuan yang lebih tua ni sah-sah dah banyak pengalaman dan pandai mengurus hal rumah tangga. Kau orang lelaki di luar sana, tak payah deny lah yang kau orang memang suka layanan yang kau dapat dari seorang perempuan yang lebih tua.
Semoga entry kali ni dapat membuang persepsi negatif kita terhadap perempuan-perempuan berusia yang memilih lelaki lebih muda sebagai pasangan hidup. Semua orang ada jodoh masing-masing. Doakan jelah yang terbaik untuk mereka.



KOMEN-2 YG DITERIMA :-
yg pasti, lelaki lebih muda sgt sweet! & dorg lebih mnghormati kita dr lelaki yg lebih berusia dr kita!

Saye paling suke topik ni...sebagai seorang pensyarah...selama 2 sem baru mengajar, every sem saye mesti sangkut dengan student saya...maksud saya saya je yang berkenan kat mereka...tapi mereka dah ade yang punya...so saya tak kacau lah...cuma bila saya tengok..mereka yang jauh lebih muda ni very fascinatinglah....rasa mecam seronok je nak manjakan mereka...Ya Allah tolong-lah....

setuju setuju setuju..
sis i pun hubby dia lebey muda dr dia..
ok je..
and sape tau i pun akan ikut jejak lagkah dia..??
ahaksss!
sister sister ;)

Wahhh...
nape saye rase entry ni cam ade bau-bau kontroversi..?
hehe... ^_^

4 me, no comment.
there's nothing wrong in any situation.
*jodoh dah ditentukan
*juz enjoy d moments
^_^

p/s: abang saya beristerikan perempuan yang 2tahun lebih tua. Alhamdulillah mereka sangat bahagia sesama mereka dan dianugerahkan puteri yang pertama.
hehe~



copy paste from HERE







DAN KOMEN DARI SAYA :::

saya juga salah seorang dpd mereka-2...
ngokngek saya [ muhammad hakim bin shaidin] muda dari saya...
ya!..saya telah merahsiakan hal ini dpd kawan-2 saya...
saya xnak mereka mnganggap yg bukan-2...
ye laa...bukan nak kata apa..?
saya sendiri pun pnah bersangka buruk cmtuh..?
what..?
kapel gn lelaki yg muda dr kita..
ape niyh..?
tp bila bnda tuh jd kt saya....
saya hanya mampu terdiam seribu bahasa...
sehinggalah saya terima his proposal kali yg ke 6 or 7 cmtuh kot...
sbb...??
saya rasa mungkin dy boleh lebih menghormati hak saya sbg perempuan~
dan smpai saat ini kami masih bahagia..
malah xpenah sekalipun wujud jurang usia antara kami...
alhamdulillah...
semoga kebahagiaan menjadi milik kami....
[aminnn]









ngekngok...
ilysm !